Otevření nové turistické stezky v Dolním Žlebu

15.47296200
49.81749200
15.47296200

Otevření nové turistické  stezky  Dolní Žleb - Klopotský vodopád - Česká brána - Dolní Žleb

Sobota 13. dubna 2019

Vydejte se po nově značené turistické trase pro pěší z Dolního Žlebu až za hranice s Německem. Nová přeshraniční trasa je vyznačena zelenou pásovou značkou. Na cestě narazíte na zajímavá místa spojená s historií a přírodními krásami.

Začátek v Dolním Žlebu na nádraží v 11 hodin (čeká se na příjezd vlaku od Děčína a Rumburku).

Trasa měří 8 km.

Průvodce po trase zajištěn.

Akci připravil magistrát města Děčína, České Švýcarsko o.p.s., lesy ČR a KČT.

Stezka začíná v Dolním Žlebu na křižovatce se žlutou poblíž kostela a vede kolem nádraží v Dolním Žlebu. Z velké části má charakter zpevněné cesty, místy bytelně postavené z pískovcových kvádrů.  Po necelých 2 km dorazíte ke Klopotskému potoku  s malou nádrží (voda z ní poháněla dříve pilu dole v údolí) a vodopádem. Pokračujete dále  hraničním úsekem vzhůru proti proudu  Klopotského potoka.  Tento úsek je náročnější, ale za to vás odmění nádherná příroda skalní soutěsky.  Od hraničního mezníku 1/16 stezka nabírá prudší spád, opouští Klopotský potok a pokračuje pěšinou až k vrstevnicové cestě Grundweg s pramenem pitné vody Ziskaquele. Předtím se nabízí možnost odbočit vpravo na skálu Zirkelstein a do údolí Labe.  Dále potom po lesních cestách již na území Saska celkem bezproblémově. Na turistické křižovatce u Kreusels Eiche  je možné odbočit po  žlutě  (později červeně) značené turistické cestě  na stolovou horu Groβer Zschirnstein (nejvyšší bod Saského Švýcarska s nádherným výhledem) anebo pokračovat dále po zelené zpět na českou stranu přes hraniční místo Česká brána k rozcestí U Buku. Zde si   můžete odpočinout v přístřešku Lesů ČR, a dále se rozhodnout zda se vydáte na Maxičky (městský autobus do Děčína) nebo zpět do Dolního Žlebu.

Dopravní spojení:  Do stanice Dolní Žleb se dostanete Dráhou národního parku U 28 (083) z Děčína nebo z opačné strany z Rumburka přes Šluknov, Mikulášovice  a Bad Schandau.  Velmi dobré spojení z Hřenska: Přívozem přes Labe k nádraží Schöna a jednu stanici vlakem 083, v tomto případě jízdenku prodá průvodčí.

Cena

zdarma

Sdílet

Aktuality z Českého Švýcarska

Sobota 13. dubna 2019

Trasa měří 8 km.

Průvodce po trase zajištěn.

Akci připravil magistrát města Děčína, České Švýcarsko o.p.s., lesy ČR a KČT.