Z Hřenska na Pravčickou bránu s plavbou v soutěsce

15.00km
Mapa

09.gpx181.41 KB

Ze Hřenska se vydáme po žluté podél říčky Kamenice k nástupišti lodiček v Edmundově (Tiché) soutěsce. Po asi 20 minutách plavby opět pokračujeme po žluté (po cestě doporučujeme navštívit místní expozici ve srubu) na Mezní můstek. Zde odbočíme doleva na zelenou a poměrně prudkým stoupáním dojdeme do obce Mezná. Odtud po silnici, na které nás překvapí ojedinělé  výhledy na skalní masív s Pravčickou bránou, směřujeme až do Mezní Louky. Zde se napojíme na červenou a po tzv. Gabrielině stezce podél skal s občasnými vyhlídkami putujeme na Pravčickou bránu. Zde lze strávit na všech okolních vyhlídkách mnoho času. Od největší pískovcové brány v Evropě sestupujeme (lze odbočit k tzv. jeskyni Českých bratří) opět po červené lesem až k silnici – rozcestí Tři prameny. Zde můžeme nastoupit na autobus, nebo pokračovat dále po červené až do Hřenska.

Zajímavosti na trase:

Praktické info: Do Hřenska z Děčína lze dojet – autobusem linka 434, výletní lodí nebo vlakem (stanice Schöna, pak přívozem). Vstup na Pravčickou bránu je placený. Plavba na lodičkách v Edmundově soutěsce funguje jen v turistické sezóně (Velikonoce – 31.10.).