Deklarace Destinačního fondu Českého Švýcarska

Logo Destinačního fondu Českého Švýcarska
Stáhnout Deklaraci Destinačního fondu v PDF (532 kB)

1. Co je to Destinační fond Českého Švýcarska?

Destinační fond (dále jen „DF”) je komunikační a rozvojová platforma, která sdružuje aktéry cestovního ruchu z řad podnikatelů, neziskových organizací, územní samosprávy. DF představuje společný finanční zdroj pro rozvoj udržitelného cestovního ruchu, do kterého přispívají zapojení členové z regionu Českého Švýcarska. Účelem DF je koordinovaná propagace destinace a diskuse nad důležitými otázkami regionu Českého Švýcarska mezi členy DF.

DF je sdružení aktivních a odpovědných členů z regionu Českého Švýcarska zahrnujícího oblast národního parku České Švýcarsko, CHKO Labské pískovce, část Lužických hor a Šluknovského výběžku a sousední oblasti, které respektují zásady stanovené v tomto dokumentu.

2. Strany deklarace a jejich role

DF tvoří:

  • Správce fondu
  • Členové DF (soukromé subjekty, obce a města)
  • Poradní sbor

3. Správa Destinačního fondu

Destinační fond je spravován obecně prospěšnou společností České Švýcarsko, (dále „Správce DF”). DF nemá právní subjektivitu. O rozdělení prostředků DF rozhoduje Správce fondu na základě podnětů Poradního sboru.

4. Příspěvky členů DF jsou využívány především na:

  • Společný marketing za účelem propagace regionu České Švýcarsko využívající různé formy propagace: online marketing (sociální sítě, webové stránky ČŠ), marketingové kampaně, vydávání turistických tiskovin, pořádání vlastních akcí, prezentace regionu na veletrzích cestovního ruchu a ostatní náklady spojené s propagací destinace a koordinací DF.
  • Destinační management v regionu.
  • Koordinaci turistické dopravy, vč. jednání o jízdních řádech, tarifech, změnách spojů s návazností na okolní regiony vč. přeshraničních (turistické autobusy, vlaky a přívozy).
  • Koordinaci a iniciaci nových turistických a dálkových cest a cyklostezek ve spolupráci s Klubem českých turistů, se zástupci obcí, krajských samospráv a členy DF.
  • Přeshraniční spolupráci s německými partnery z regionů Saské Švýcarsko, Horní Lužice, Drážďany, Krušné hory, Žitavské hory a Horní Lužice.
  • Iniciaci a realizaci destinačních, turistických a marketingových produktů (Hřebenovka, regionální výrobky apod.).

5. Na jakých principech je DF založen?

DF je založen na partnerství členů, s cílem rozvíjet udržitelný cestovní ruch a životní úroveň obyvatel v regionu společně, se sdílenými náklady a odpovědností. Prostřednictvím cestovního ruchu vytvářet příležitosti pro zlepšování životní úrovně obyvatel a členů DF v regionu České Švýcarsko.

6. Kdo se může stát členem DF?

Členem DF může být právnická nebo fyzická osoba nejen z regionu Českého Švýcarska, zahrnujícího oblast národního parku České Švýcarsko, CHKO Labské pískovce, část CHKO Lužické hory a Šluknovský výběžek, části děčínského okresu a přilehlých oblastí, která souhlasí s principy a cíli deklarace DF a svůj souhlas vyjádří placením ročního příspěvku. Členství je určeno pro obce a města, soukromé subjekty z oboru pohostinství, hotelnictví, pro ubytovatele, poskytovatele služeb cestovního ruchu, neziskové organizace i soukromé osoby.

7. Vznik a zánik členství v DF

Subjekt se stává členem DF podpisem Dohody o přistoupení nebo uhrazením příspěvku, které je zároveň vyjádřením souhlasu se zněním Deklarace. Správce Destinačního fondu si vymezuje rozhodnutí o možném nepřijetí nového členství z důvodu zřejmého rozporu s hodnotami DF. Příspěvek je splatný k 31.1. kalendářního roku, ve kterém dochází k obnově členství. Zaplacením příspěvku je členství automaticky prodlouženo. Subjekt přestává být členem DF nezaplatí-li roční příspěvek nebo na návrh Poradního sboru, pokud je činnost člena v rozporu s hodnotami uvedenými v Deklaraci. Člen DF, navržený k vyloučení, může návrh rozporovat ústní či písemnou obhajobou předloženou Poradním sborem.

Vstupem do Destinačního fondu subjekt souhlasí s provedením nezávislého hodnocení spokojenosti, které je garantováno agenturou CzechTourism na základě zvláštního "Metodického postupu pro hodnocení spokojenosti organizací destinačního managementu" (způsob provedení je dotazníkové šetření).

8. Poradní sbor Destinačního fondu Českého Švýcarska

Poradní sbor (dále jen „PS”) je podpůrný orgán Destinačního fondu, bez právní formy. PS spolurozhoduje o směřování a činnostech Destinačního fondu. Cílem PS je společná diskuse zástupců nad aktuálními tématy cestovního ruchu v regionu Českého Švýcarska, nacházení většinové shody, koordinace marketingových, projektových a rozvojových záměrů regionu.

Zastoupení v Poradním sboru:

O nominaci členů PS rozhoduje Správce fondu dle následujícího klíče:

  • Správce fondu České Švýcarsko o.p.s.,
  • zástupce z Krajského úřadu Ústeckého kraje,
  • 8 členů z řad měst a obcí,
  • 8 členů z řad firem, podnikatelů, neziskových organizací,
  • host PS.

PS rozhoduje na základě většinového hlasování. Usnesení je platné v případě přijetí více než poloviny členů a není-li v rozporu s principy DF.

Na pozvání Správce fondu, zástupce z Krajského úřadu Ústeckého kraje nebo člena PS, se mohou jednání účastnit i další subjekty z oblasti veřejné správy, neziskových organizací, ochrany přírody a cestovního ruchu. Členem PS z řad firem a podnikatelů se mohou stát členové ze všech tří úrovní členství Destinačního fondu: Mini, Standard, Premium a Premium Plus.

Vznik a zánik členství v Poradním sboru:

Členem PS se dobrovolně může stát každý člen DF nebo jeho zástupce v případě, že se chce aktivně podílet na činnosti PS.

Aktuální seznam členů Poradního sboru je na webových stránkách www.ceskesvycarsko.cz v sekci Destinační fond.

Členství zaniká dobrovolným rozhodnutím člena o ukončení jeho aktivit v PS. Členství také zaniká dlouhodobou neúčastí na jednáních PS, tj. po dobu jednoho roku.

Podrobné informace k Poradnímu sboru jsou pravidelně aktualizovány a uloženy na webu www.ceskesvycarsko.cz, v sekci Destinační fond.

9. Struktura členství v DF

Členství v DF je rozděleno na:

  • členství pro soukromé subjekty z řad podnikatelů, firem a neziskových organizací dle kategorií Mini, Standard, Premium a Premium Plus
  • členství pro veřejné subjekty z řad měst a obcí a jejich svazků,
  • členství pro fyzické osoby.

10. Členství pro soukromé subjekty

1) Členství MINI

  • Zveřejnění nabídky na webu www.ceskesvycarsko.cz, včetně zpětného odkazu na web poskytovatele.
  • Možnost využití regionálního loga Českosaské Švýcarsko v souladu s grafickým manuálem.
  • Prezentace propagačních materiálů v IC Domu Českého Švýcarska.
  • Informační servis 1x za 14 dní.
  • Letní a zimní turistické noviny.
  • Základní sada tištěných materiálů.
  • Účast na výročním zasedání DF.
  • Přístup do facebookové skupiny členů.
  • Účast na exkurzi DF 1x ročně.
  • Marketingové služby za zvýhodněných podmínek.
  • Nominace do Poradního sboru.

2) Členství STANDARD

  • Zveřejnění nabídky + zpětný odkaz.
  • Možnost využití regionálního loga.
  • Prezentace materiálů v IC.
  • Informační servis + možnost publikovat akci.
  • Letní a zimní noviny.
  • Rozšířená sada materiálů (20 ks každé tiskoviny, závoz 2x ročně).
  • Účast na výročním zasedání DF.
  • Přístup do facebookové skupiny.
  • Účast na exkurzi 1x ročně.
  • Marketingové služby se slevou.
  • Nominace do Poradního sboru.
  • 3 příspěvky ročně na soc. sítích ČŠ o.p.s.

3) Členství PREMIUM

  • Zveřejnění nabídky na horních pozicích + možnost napojení na rez. systém.
  • Využití loga.
  • Exkluzivní propagace v IC.
  • Informační servis + možnost publikace akcí.
  • Letní a zimní noviny.
  • Kompletní sada tiskovin (40 ks, závoz 2x ročně).
  • Účast na výročním zasedání DF.
  • Přístup do FB skupiny.
  • Exkurze DF 1x ročně.
  • Marketingové služby se slevou.
  • Nominace do Poradního sboru.
  • 7 příspěvků ročně na soc. sítích ČŠ o.p.s.
  • Banner na homepage na 30 dní s odkazem.

4) Členství PREMIUM+

Individuální plnění dle dohody, závislé na počtu provozoven a marketingové spolupráci. Řešeno smluvně.

11. Členství pro města a obce

Cena členství je uvedena v příloze. Od roku 2024 se cena vždy vypočítává jako cena platná pro předchozí rok + 5 %.

  • Zveřejnění informací na webu + zpětný odkaz.
  • Možnost využití loga.
  • Prezentace v IC Domu ČŠ.
  • Informační servis + publikace akcí.
  • Letní a zimní noviny.
  • Kompletní sada tiskovin (závoz 2x ročně).
  • Účast na výročním zasedání.
  • Přístup do FB skupiny.
  • Exkurze DF 1x ročně.
  • Marketingové služby se slevou.
  • Účast v poradním sboru.
  • Konzultace a poradenství v oblasti CR.
  • Koordinace turistického značení v obci/městě.

12. Fond Hřebenovky Českým Švýcarskem

Zvláštní druh členství pro subjekty na trase Hřebenovky. Cena jako předchozí rok +5 %.

Plnění:

  • Společná propagace a marketing Hřebenovky
  • Zveřejnění na www.hrebenovka.com
  • Reklama v tištěných materiálech
  • Možnost zapojení do influencerských kampaní
  • Informační servis na trase
  • Propagační materiály (brožury, mapy, merch)

Povinnosti člena:

  • Poradenství na trase
  • Sledování aktuální situace v destinaci
  • Možnost ubytování na 1 noc
  • Úschova zavazadel
  • Kvalitní snídaně se svačinou s sebou
  • Pomoc s rozvojem produktu
  • Viditelná propagace Hřebenovky (logo, odkaz atp.)

Přehled plnění pro soukromé subjekty

MINIZákladní členství6.673

  • Nabídka člena na webu ceskesvycarsko.cz, včetně zpětného odkazu
  • Využití loga Českosaské Švýcarsko pro web a tisk
  • Možnost umístění propagačních materiálů člena v infocentru ČŠ
  • Informační servis 1x za 14 dní
  • Regionální noviny 2x ročně
  • Základní sada tištěných materiálů
  • Účast na zasedání DF
  • Přístup do FCB skupiny ČŠ
  • 1x ročně exkurze DF
  • Možnost využít marketingové balíčky

STANDARDPokročilá propagace16.698

  • K plnění MINI navíc:
  • Napojení na rezervační systém
  • Možnost publikovat vlastní akci
  • Rozšířená sada tištěných materiálů, včetně závozu 2x ročně
  • Účast na poradním sboru DF
  • 3 příspěvky na soc. sítích (IG nebo FB)

PREMIUMSe všemi výhodami27.838

  • K plnění STANDARD navíc:
  • Nejviditelnější pozice na webu
  • Kompletní sada tištěných materiálů, včetně závozu 2x ročně
  • 30 dnů banner na homepage ceskesvycarsko.cz
  • 7 příspěvků na soc. sítích (IG nebo FB)

PREMIUM PLUSNa míruOd33.075*

  • K plnění PREMIUM navíc:
  • Správa sociálních sítí člena
  • Možnost výroby multimediálního obsahu
  • Kompletní sada tištěných materiálů, včetně závozu na míru
  • Influencer / Press / Fam tripy
  • PR články v cizích médiích
  • Individuální články na blogu ceskesvycarsko.cz

Přehled výše ročního příspěvku pro soukromé subjekty

Ceny uvedeny bez DPH. Ceny se každým rokem valorizují o 5%.

 
 
2025
2026
2027
MINI
 
6.673
7.007
7.357
STANDARD
 
16.698
17.533
18.410
PREMIUM
 
27.838
29.229
30.690
PREMIUM+
 
33.075
34.729
36.465
Volitelně k tomu:
HŘEBENOVKA
 
4.200
4.410
4.630

Přehled plnění pro města a obce

MĚSTA A OBCEZákladní členstvíOd 16.710

  •  
  • Zveřejnění informací o městě/obci nebo o atraktivitách v jeho okolí na webu ceskesvycarsko.cz, včetně zpětného odkazu
  • Využití loga Českosaské Švýcarsko pro web a tisk
  • Možnost umístění propagačních materiálů člena v infocentru ČŠ
  •  
  • Informační servis 1x za 14 dní
  • Možnost publikovat vlastní akci
  • Regionální noviny 2x ročně
  • Kompletní sada tištěných materiálů, včetně závozu 2x ročně
  •  
  • Účast na zasedání DF
  • Přístup do FCB skupiny ČŠ
  • 1x ročně exkurze DF
  • Účast na poradním sboru DF
  •  
  • Koordinace budování turistických cest
  • Konzultace a poradenství v oblasti cestovního ruchu

Přehled výše ročního příspěvku pro města a obce

Ceny uvedeny bez DPH. Ceny se každým rokem valorizují o 5%.

DESTINAČNÍ FOND
 
 
Obyvatel
 
2025
2026
2027
do 2.999
 
16.710
17.545
18.422
3.000-9.999
 
26.735
28.072
29.476
10.000-29.999
 
45.672
47.956
50.354
nad 30.000
 
105.000
110.250
115.760
Volitelně k tomu:
HŘEBENOVKA
 
 
Obyvatel
 
2025
2026
2027
do 2.999
 
8.400
8.820
9.261
3.000-9.999
 
15.750
16.538
17.365
10.000-29.999
 
26.250
27.563
28.941
nad 30.000
 
52.500
55.125
57.880