Ze Šluknovského výběžku za německými výhledy a do Zadních Doubic

Typ trasy
na kole
Popis

Ze středu Mikulášovic (parkoviště, obchod, infostředisko, hotel RON) stále stoupáme silnicí přes horní Mikulášovice, nad nimi alejí s výhledy, kolem tříboké kaple do horského lesa pod Plešným. Pak silnice prudce sjíždí do Brtníků. Hned na jejich okraji doprava silničkou (cyklotrasa 3032) pře osadou Kopec, krásným údolím Brtnického potoka na křižovatku Brtnický most v Kyjovském údolí, podél Křinice 1 km do bývalých Zadních Doubic, přes hranici, velmi prudce vzhůru silničkou do Hinterhermsdorfu, malebné vsi s podstávkovými domy v Saském Švýcarsku.

Infostředisko v Haus des Gastes. Vzhůru silničkou  bz provozu aut loukami do lesa, kolem penzionu Kräuterbaude prudký sjezd do lesnatého údolí, dále do další rekreační obce Saupsdorfu a po silnic směr Sebnitz, prudký sjezd a stoupání k lesu po Tanečnicí k výletní restauraci Waldhaus.

Odbočit ze silnice vpravo na cestu směr Tomášov. Vracíme se na české území, mírné stoupání, vpravo lesní restaurace Tomášov s chatičkami, poté možnost odbočky vlevo lesem (stoupání) k rozhledně Tanečnice. Po návratu sjíždíme rychle po silničce otevřenou krajinou spět do Mikulášovic.