Skalní balkon Českého Švýcarska

Typ trasy
pěší trasa
Popis

Parkoviště Belveder - Labská stráň (zelená) – Dolní Žleb – přívoz (zelená) – Ústí Suché Kamenice (červená) – Císařská lavička (červená) – Suchá Kamenice – rozcestí (červená) – Labská Stráň (červená) – vyhlídka Belveder – parkoviště Belveder

U malého parkoviště v lese před chatou Belveder (bývá otevřen kiosek s občerstvením), kam přijedete úzkou asfaltovou cestou z obce Labská Stráň, si prohlédněte dvě skalní vyhlídky. Otevře se pohled do hlubin labského kaňonu lemovaného pískovcovými skalami. Druhá vyhlídka, upravená na skalní plošině, je stará již více než 300 let a pořádaly se zde koncerty a divadelní představení.

Zpět na rozcestí u parkoviště, zvolte zelenou, která vás povede po skalních schodech lesem dolů do údolí Labe. Značka ale nesestoupí až k silnici, vede lesem paralelně se silnicí, po vrstevnici nad ní do místa, kde ústí do Labe potok Suchá Kamenice, který v poslední době často prakticky vysychá. Podél potoka stoupáte skalní roklí, nyní až do cíle po červené, kolem kamenné Císařské lavičky z roku 1908. Po cestě obdivujete rozeklané skalní útvary.  V horní části rokle míjíte rozcestí s modrou; červená se lomí vpravo a stoupá po lesní cestě vzhůru na bynoveckou plošinu, v závěru otevřeným terénem do obce Labská Stráň (hostinec na návsi u zastávky linkového autobusu). Po značce asfaltovou cestou sestupujete (louka) zpět k lesu a zaparkovanému autu.

Zajímavosti:

• Vyhlídková terasa Belveder
  • Rokle Suché Kamenice

(Bez auta: Z Jílového Děčína lze jet autobusem 432 do Labské Stráně. Odtud podle popisu lze okruh nastoupit v uvedeném směru.)