Okruh soutěskou na rozhlednu

Typ trasy
pěší trasa
Popis

NS Růžová - Růžová NS - zastavení 1 (NS) – Pod Růžovským vrchem (NS) – Linie opevnění z r. 1938 (NS) – Řopík A120 – (NS) – Zřícenina Dolského mlýna (NS) – Kamenická vyhlídka (NS) – Kamenická Stráň (NS) – Veroničin kříž (NS) Pastevní vrch rozhledna Růženka (NS) - Růžová NS - zastavení 1

Výchozí bod: malé parkoviště za Růžovou (směr Kamenická Stráň).

Po značkách naučné stezky půjdete směr dominantní Růžák. Pevná cesta vás vede k rozcestí, kde žlutá odbočuje na vrchol Růžáku, a dále lesy kolem bunkru A 120 (opevnění z r. 1938), dále sestupem cestou mezi skalními útvary. Obcházíte zleva velký skalní masiv Malý Oybin a přicházíte k romantickým ruinám Dolského mlýna, pěkný pohled na skalní řeku Kamenici. Naučná stezka stoupá zpět na bynoveckou plošinu, na vrcholu stoupání je vpravo modrá odbočka na skalní ostroh s vyhlídkou do kaňonu Kamenice. Dále přes osadu Kamenická Stráň s udržovanými chalupami, lesní silnicí, potom cestami kolem Veroničina kříže do luk a jimi vystoupáte na travnatý Pastevní vrch s malou, ale pozoruhodnou rozhlednou Růženka, odkud se  otevře kruhový výhled na stolové hory v Saském Švýcarsku, Jetřichovické skály, Lužické hory, blízký Růžák a České středohoří. Sestoupíte poslední kilometr na parkoviště.