Napříč Zadním Českosaským Švýcarskem soutěskou Křinice

• Pěšky
  • Střední obtížnost

Mikulášovice, horní BUS, VLAK – údolí Bílého potoka – Zadní Doubice 7 – Niedermühle - Horní splav / Obere Schleuse, lodičky 10 – Hermannseck - Rabensteine 13 – Zadní Jetřichovice 13,5 – Šaunštejn 19 – Vysoká Lípa BUS 20 km

Nová zelená značka nás vede z horních Mikulášovic kolem vlakové zastávky a cestou v lukách k jihu otevřenou krajinou s částečnými výhledy do lesa. Lesem sestupujeme na rozcestí s modrou značkou (trasa č. 1). Zelená dále sestupuje lesem prudčeji starou stezkou do údolí Bílého potoka/Weissbachtal, kde je rozcestí s německou žlutou.

Ta nás vede dále k jihu , po německé straně potoka (levý břeh je český), krásným údolím, místy mezi skalami, až k ústí Vlčího potoka do Křinice. Zde přejdeme přes potok dle šipek opět na českou stranu, k Brtnickému mostu. Údolím Křinice jdeme 1 km do Zadních Doubic. Přejdeme hranici opět na německou stranu, po pravém břehu Křinice k nejbližšímu rozcestí.

Dále pokračujeme k Obere Schleuse po červené značce. Jdeme stále údolím Křinice k budovám bývalého mlýna Niedermühle, krásně zachovanému stavení, jednomu z nejstarších v Českosaském Švýcarsku vůbec.

Červené značky nás vedou dále lesní cestou vysoko nad Křinicí k soutěsce Horní splav (Obere Schleuse). Jedno z nejkrásnějších míst v oblasti a zároveň na celé českoněmecké hranici. Pravidelné plavby s německým převozníkem na lodičkách - vždy od Velikonoc do konce října.

Plavba na lodičkách stojí za to. Jízdenky (německá obsluha, platba v EUR) se prodávají v kiosku v soutěsce před přístavem. Lze absolvovat i paralelní cestu po značené cestě podél nádrže.

Na konci plavby výstup po schodech do vyšší části rokle. Zde narazíme na rozcestí. Stoupáme po schodech po červené na Hermannseck, skalní ostroh s ochrannou chatkou (pohled přes hloubku lesů do údolí Křinice). Dále lesy k západu na rozcestí se zelenou, po ní vlevo na cestu Rabensteinweg. Po necelých 2 km přicházíme na okraj skal Rabensteine (vlevo), odkud je skvělý pohled do údolí Křinice, která meandruje v loukách sevřených skalami. Zelená sestupuje prudce stezkou opět ke Křinici. Po cestě zpět proti jejímu toku pár set metrů a přes dřevěný mostek na českou stranu do bývalých Zadních Jetřichovic.

Pokračujeme ve směru do Čech po České silnici, na rozcestí z ní odbočíme doprava podél cyklotrasy 3030 (a zpočátku po zelené). Značka vede krásným Hlubokým dolem asfaltovou cestou, která později vystoupí strmě k červené značce. Po ní vlevo k Malé Pravčické bráně, pak sestup traverzovou stezkou podél skal a po ní ke skalnímu hradu Šaunštejn. Po schůdkách na plošinu s vyhlídkami na Vysokou Lípu a Růžak.

Po návratu sestoupíme lesem po červené k České silnici. Po ní potom po žluté přijdeme po 10 minutách do Vysoké Lípy k zastávce autobusu Vysoká Lípa, restaurace a ke dvěma penzionům s restauracemi.

Možnosti občerstvení na trase
Kiosek u lodiček u Obere Schleuse
Penziony/restaurace ve Vysoké Lípě na konci trasy u stanice autobusu:
U loupežáku
U nás

Ubytování na trase
Penziony ve Vysoké Lípě (výběr)
Hotel Lípa

Vysoká Lípa

Varianty trasy:

Hlavní trasa - Mikulášovice, střed BUS, VLAK - Bad Schandau, VLAK

Varianta 1 - Mikulášovice, horní BUS, VLAK– údolí Bílého potoka – Weifberg – Mikulášovice střed VLAK, BUS. 9,5 km Na rozcestí v údolí Bílého potoka jdeme po žluté vpravo vzhůru lesem, později po červené k rozhledně na Weifbergu (kruhový výhled), dále alejí sestoupíme na louky k hranici a po žluté přes les (výstup a sestup) a kolem koupaliště do Mikulášovic. Vlaková zastávka Mikulášovice, střed, vlak jede jen v sobotu a neděli. Autobus na náměstíčku u školy (jen pondělí-pátek).

Stáhnout trasu v  KML  GPX  KMZ  OVL  TCX  TK  TRK  TXT

Překlad: tvé výsledky:

Tvé<br>výsledky
Stáhnout trasu jako PDF
Stáhnout trasu i s turistickými cíli jako PDF
Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.