Lužickou spojkou napříč výběžkem k německému vlaku

• Pěšky
  • Střední obtížnost

Lužická spojka 2: Krásná Lípa VLAK – Vlčí hora – Brtníky BUS, VLAK 10 – Hrazený – Šluknov BUS, VLAK 21 – Bettelmannstein 25,5 - Taubenheim VLAK 28 km

Po červené značce až k Bettelmannsteinu, dále po německé zelené do Taubenheimu.

1. úsek do Brtníků: Z Krásné Lípy přes město do místní část Krásný Buk, vzhůru do lesa kolem zbytků hradu Krásný Buk a do osady Sněžná, malé soukromé arboretum. Kolem kaple na Sněžné (výhled na Vlčí horu a Lužické hory) vede cesta zvlněným terénem do osady Vlčí Hora, jedné z nejkrásnějších obcí v Sudetech.

Kolem Nobilis Tilia odbočit doprava k lesu a vystoupat na Vlčí horu. Unikátní stará rozhledna na čedičovém dominantním vrcholu Šluknovského výběžku nabízí kruhový výhled (Českosaské Švýcarsko, Horní Lužice, Lužické hory, Ještěd, Jizerské hory a Krkonoše).

Lesem sestup k západu, polem do lesa ke křížové cestě a sestup do Brtníků. Východiště do Zadního Českého Švýcarska a na lodičky v soutěsce Křinice (Obere Schleuse). Autobusem nebo vlakem zpět do Krásné Lípy nebo Rumburku. /10 km/

2. úsek vede z Brtníků vzhůru loukou do lesa, jím stoupání pod Plešný a krásnou cestou k rozcestí Zelený kříž (rozcestí s trasou 1). Dále je nejlepší odbočit po zelené na rozcestí pod Hrazený (nejvyšší vrch Šluknovského výběžku), po tvarové odbočce vystoupit na Volský kámen s výhledem ke Šluknovu a sestoupit po červené tvarové odbočce k bývalému objektu tábora v Kunraticích (horské louky, krásná scenerie). Sestup lesem po silnici k arboretu Kunratice (přístupné jen na předchozí požádání) a vpravo cestou přes louku a les k objektu bývalého Čítkova mlýna. Odtud lesními cestami ke zbořeništi bývalých lázní a hotelu Karlovo Údolí.

Cesta vede dále alejí do luk a na okraj Šluknova, zde odbočka ke křížové cestě a sestup na náměstí. Odpočinek, možnost občerstvení, možná prohlídka nedalekého zámku. Červená vede z města po silnici k severu směr Rožany. Před nimi odbočí doprava do lesa, z jehož okraje jsou výhledy na Rožany a kopce Horní Lužice. Pěkné podstávkové domy přímo u cesty. Dále krásným lesem přejdeme státní hranici a mírným sestupem dojdeme k pomníčku Bettelmannstein, kde česká červená značka končí.

Po německé zelené stále k severu do luk (výhledy) a upravenou cestou do Taubenheimu. Nedaleko cesty vpravo koupaliště v Taubenheimu. Mezi úpravnými domky po asfaltové silnici k nádraží Taubenheim na trati Drážďany – Zittau. /18 km/

Platí jízdenka LIBNET (předem koupená v CZ), neplatí Labe Elbe!!

Návrat vlakem do Ebersbachu a autobusem do Rumburku k dalším spojům. Zajímavost: Vlak přetíná asi 1 km široký Fukovský výběžek.

Možnosti občerstvení na trase

Nobilis Tilia
Köglerova naučná stezka
Osada Vlčí Hora
Rozhledna Vlčí hora, historie a otevírací hodiny
Brtníky
Hrazený
Arboretum Kunratice
Karlovo Údolí
Šluknov se zámkem a křížovou cestou
Taubenheim, obec se slunečními hodinami

Varianty trasy:

Hlavní trasa - Krásná Lípa VLAK - Taubenheim VLAK

Varianta 1 - Krásná Lípa VLAK – Vlčí hora – Brtníky BUS, VLAK 10 km

Varianta 2 - Brtníky BUS, VLAK – Hrazený – Šluknov BUS, VLAK – Taubenheim VLAK 18 km

Varianta 3 - Šluknov, BUS, VLAK – Bettelmannstein a zpět 9 km

Překlad: tvé výsledky:

Tvé<br>výsledky
Stáhnout trasu jako PDF
Stáhnout trasu i s turistickými cíli jako PDF
Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.